12.12.17

arc de sant Martí


Avui, mirant algunes intervencions de polítics (uf!) i votants en diferents programes de televisió, he pensat que la pregunta identitària que se sol fer en moltes enquestes és excessivament i clarament reduccionista: se sent més, menys o igual espanyol que català? La pregunta s'hauria d'ampliar amb molts més ítems: se sent més, menys o igual aragonès que català? I així fins arribar a se sent més valencià (o qui sigui que acaba l'alfabet) que català? Evidentment, les concrecions no servirien per a gaire cosa, però donarien una pista als curiosos sobre la gent d'aquesta península grotesca i sobre les ganes de tocar...

Tot i l'ampliació de les especificacions, estic segur que encara hi hauria qui consideraria que no pertany a cap grup proposat, com aquell de Mollerussa, d'edat provecta, que és considera més nord-americà que res perquè té John Wayne com a ídol inqüestionable, o el de Beseit que és considera japonès perquè... Perdó, que em sembla que els meus coneixements toponímics, fronterers i identitaris trontollen i es podria iniciar algun conflicte. Callo.

2 comentaris:

Júlia ha dit...

El pitjor és dir que no et sens res de res, aleshores la condemna generalitzada et caurà al damunt, jo és que allò de perdre els orígens i perdre identitat em temo que ja ho he superat o és que m'he tornat atea, també en aquests temes.

miquel ha dit...

Jo, en canvi, no hi puc fer res, Júlia, continuo sent creient, no sé si només a partir de la fe o també de la raó.